Simyacı

KİTABIN ADI :SİMYACI
KİTABIN YAZARI :Paulo COELHO
YAYIN EVİ VE ADRESİ :CAN YAYINLARI Ltd.sti.
Hayriye cad.no:2 80060
GALATASARAY-İSTANBUL
BASIM YILI :1988
1.KiTABIN KONUSU :
Simyacı, İspanyadan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü genç bir çoban Santiago’nun masalsı yaşamının öyküsü.
2.KİTABIN ÖZETİ :
İspanya’da yaşamakta olan Santiago gezmeye yeni yerler görmeye meraklı olduğu için okuma-yazmayı çok iyi bildiği halde çoban olmayı tercih eder. Bu sayede yeni yerler görür. Aynı zamanda kitap okur. Sürüsüyle birlikte gittiği terkedilmiş bir zamanlar ayin eşyalarını konduğu yerde kocaman bir firavuninciri büyümüş olan kiliseye gelir. Burada uykuya dalar ve haftalardir gördüğü düşün aynısını burda görür. Bir zamanlar yün satmak üzere bir tüccara gitmiş orda tüccarın kıızyla muhabbet etmiş çok hoşlanmıştır. Şimdi yeniden o tüccara gitmek ister. Tarifa’ya geldiğinde düş yorumcusu bir yaşlı kadının olduğunu anımsar ve yaşlı kadını yanına gider. Falcı kadın Santiago’yu çok şaşırtır. Santiago’nun Mısır piramitlerine gideceğini orada bir hazine bulup zengin olacağını söyler. Falcının yanıdan ayrıldıktan sonra kasabada bir sırada oturuken Salem Kralı olduuğunu söyleyen yaşlı bir adamın yanına oturur. Falcı kadının söylediklerinin aynısını söyler. Bunun için gençten koyunlarını satmasını kendisine de altı koyununu vermesini ister. Bir gün sonra tekrar yaşlı adamın yanına giderek altı koyununu verir. Karşılğında ise Urin ile Tummini adında iki taş alır. Artık Santiago hazine peşine düşmüş bir serüvendedir. Tarifa’dan Afrika’ya geçtiğinde ilk gördüğü kahvaneye girerek Mısır piramitlerine gitmek için yardım ister. Tüm parasını vererek bir rehber bulmuştur. Piramitlere gitmek üzere çıktıklarında adam kalabalık pazar yerinde kendini kaybettirmiştir. Artık beş parasız kalmıştır. Şimdi tek isteği bir iş bulup para kazanmaktır. Bir billuriye dükanında kristal satmak üzere işe başlar. İşe başlamasıyla billuriye dükkanı daha çok satmaya başlar.Tam bir yıl geçtikten sonra mısır piramitlerine gidecek parayı biriktirir.Mısıra gitmek üzere kervancılyla anlaşır.Aynı şekilde piramitlere gitmek isteyen birçok ülkeden insan vardır.İlk olarak AL-FAYOUM’a gider.Daha fazla ilerleyemezler çünkü kabileler arası savaş vardır.AL-FOYOUMda kabile reisi tarafından karşılanıp misafir edildiler.yolculuk esnasında tanıştığı bir ingiliz Mısıra simyacıyı bulmak için gelmiştir.Fakat büyük hayal kırıklığına uğramıştır. Çünkü Simyacı’yı kimse tanımıyordur. Sonra rastladıkları bir ihtiyara sorarlar. Öyle bir kişinin vahada yaşadığını kabile reislerinin bile çok zor ulaştığı güçlü biri olduğunu söyleyerek savaşın bitmesini beklayip kervanlarla gitmelerinin daha iyi olacağını söyler. Sonra siyah peçeli omuzunda testi taşıyan kızı görür ve aşık olur Santiago. İsminin Fatima olduğunu öğrenip hergün bekleyeceğini söyleyerek yanından ayrılır. İkinci gün Fatima’ya aşkını itiraf ederek kendisiyle evlenmesini ister. Artık Santiago Fatima’dan başkasını düşünemez. Bu arada İngiliz’den Simyacların kurşunu altına dönüştürdüklerini öğrenip İngiliz’in neden bu kadar yolu teptiğini anlayabiliyordu.
Bir sabah AL-fayoum’a baskın düzenlenir. Bunu üzereine Santiago güney yönünde yürümeye başlamıştır. Vahanın ortasında tek bir çadır vardır. Artık Simyacı’yı bulmuştur. Hazineye ulaşmak için Santiago’ya klavuzluk edecektir. Yola çıkmadan Fatima ile vedalaşır. Mutlaka geri döneceğini söyler.
Sonunda bir manastıra varırlar. Burada Simyacı’nın kurşunu altına çevirdiğine şahit olur. Simyacı’dan aldığı bir parça altınla yoluna yalnız devam eder. Artık yarım saatlik yolu kalmıştır. Hazineni yerini ona yüreğinin söyleyeceğine inanıyordur. Bir kumulun tepesine vardığında ağlamaya başlar. Gözyaşlarının düştüğü yerde hazinenin olduğunu tahmin ederek kazmaya başlar. Tüm gece boyunca kazmasına rağmen ulaşamaz. Bu sırada savaş mültecileri olduğunu söyleyen birkaç adam gelir. Hazine aradığını anladıktan sonra aynı yri kazmaya başlarlar. Onlarda ulaşamayınca Santiago’ya işkence yapıp üzerinde altını alırlar. Mültecilerin reisi tam ayrılırken kendisinin de düş gördüğünü İspanya’da çobanların koyunlarıyla birlikte içinde uyudukları ayin eşyanın konulduğu yerde büyümüşbir firavuninciri ve altında hazine olduğunu gördüğünü ancak bir düş için tüm çölü geçecek kadar budala olmadığını söyler ve gider.
Santiago’nun yüreği neşeyle dolar artık bulmuştur hazinenin yerini. Tekrar aynı kiliseye gider fakat bu sefer yanında sadece küreği vardır. Eski İspanyol altın parasıyla dolu hazineyi bulmuştur. Şimi tek isteği tekrar Fatima’nın yanına gitmektir.
3.KİTABIN ANA FİKRİ :
Bir insanın kendi istelerine ulaşabilmesinin en güzel yolu ,bu istekleri doğrultusunda kendisinin verdiği kararlardır.
4.KİTAPTAKİ OLAYLARIN VE ŞAHISLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Olaylar ardarda ,birbiriyle bağlantılı ve akıcı biçimde okuyuculara sunulmuştur.
Santiago kendi istekleri doğrultusunda hareket eden ve verdiği kararlarla yazgısını elde etmeye çalışan maceraperest bir gençtir.
İngiliz de Santiago gibi bir amaç uğrunda herşeyini bırakıp onu elde etmeye çalışan maceraperest bir kişidir.
5.KİTAP HAKKINDA ŞAHSİ GÖRÜŞLER:
Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl yakalayacaksın? Sorularına cevap veren ,mistik peri masalına benzeyen okumaya değer güzel bir roman.
6.KİTABIN YAZARI HAKKINDA KISA BİLGİ:
Paulo Coelho ,Rio de Janerio’da doğdu. Roman yazarlığına başlamadan önce tiyatro yönetmeni ,oyun yazarı ve sevilen bir şarkı sözü yazarıydı. Batı Avrupa’dan başlayıp İspanya’da Santiago de Compostela kentinde sona eren geleneksel hac yolculuğunu yaptı. Bu deneyimini The Pilgrimiage adlı kitabında anlattı. Diğer kitapları: Brida ,Valkürler ve son yazdığı Piedra Irmağını Kıyısında Oturdum ,Ağladım’dır.

140 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir kitap herkesin okumasını tavsiye ederim eminim beğeneceksiniz

Adsız dedi ki...

yaklaşık 4 sene önce okudum ve hala hafızamda olan bi roman.etkileyici ve sürükleyici bir efsane.herkesiz okumasını tavseye ediyorum memnun kalacağınıza eminim.

Adsız dedi ki...

ewet çok güzel bir kitap:)

Adsız dedi ki...

harika bi kitap ...

Adsız dedi ki...

''Bir kere olan bir daha asla tekrarlanmaz ama velakin iki kere olan mutlaka üçüncü defada olacaktır...''..Okumanızı şiddetli tavsiye ederim çok şey katacaktır size:)

abdulsamed dedi ki...

eğer bu kitabı okumassanız siz kaybedersiniz XD

Adsız dedi ki...

harika bir kitap herkese okumasını tavsiye ediyorum :)))

Adsız dedi ki...

fenaa :D

Adsız dedi ki...

bence bu kitap okunmaya değer

Adsız dedi ki...

BEN TAM 4 KERE OKUDUM KAÇ SENE ONCE ÇOK GÜZEL Bİ KİTAP DOYAMADIM...

Adsız dedi ki...

kitap on numara yarın sınavda çıkçak burdan da hazırlık oluyo

Adsız dedi ki...

gercekten güzelmişş

Adsız dedi ki...

ben kitabı 2 yıl önce okumuştum çok sürükleyici bir kitap herkese tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

süper bir kitap herkes okusun derim

Adsız dedi ki...

hiçbir kitap beni bu kadr etkileyemedi. kitabın ilk baskısının cıktıgı günden bugüne kadar belki 20 kere okumuşumdur bu kitabı. öyle güzel mesajlar veriyorki her okudugumda yeni bir şey öğreniyorum diyebilirim. okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

sınavda çıkacakmış güzel bir kitap teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

ya ben sadece özetini okudum güzel ama hoca yazılı yapınca bilemiyorum anlatırmıyım adım derya yurtoğlu faceden girin ..:)

Adsız dedi ki...

güzel

Adsız dedi ki...

çok güzel hayran kaldım aynı zamanda herkesin okumasını tercih ederim nerdeyse 10 kere okudum süper harika 10 puan harikaa yazarın diğer kitaplarını merak ettim

Adsız dedi ki...

çok güzel hayran kaldım aynı zamanda herkesin okumasını tercih ederim nerdeyse on kere okudum süper harika on puan harika yazarın diğer kitaplarını merak ettim

Adsız dedi ki...

teşekkurler ama sonunu anlayamadım daha acık yazarsanız daha iyi olur

Adsız dedi ki...

Arkadaslar suc ve ceza kadar iyimi bu kitap

Adsız dedi ki...

bu kitabı 2010 da okudum haria bir kitap gece uyanıp okumaya devam ettiğim zanlar oldu tavsiye ediyorum..

Adsız dedi ki...

Ben okul başladığında okudum bu kitabı , Kimya öğretmenimiz okuyun dedi :) Gerçekten çok güzel ^^ ~

Adsız dedi ki...

Bu kitap bir harika dostum hepiniz okuyun çok güzel.

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler, gerçekten çok yardımcı oldu.

yok oldu dedi ki...

bu kitabı okumayan emin olsun üniversitede rezil olacaktır çünkü bu kitabı eminim okumayan yoktur...:)

Adsız dedi ki...

harika bir kitap. aynı zamanda akıcı
ve etkileyici:)

Adsız dedi ki...

çok güzel ve akıcı isimler yerler ve billuriye harkulade

Adsız dedi ki...

çok canlı bir kitap

Adsız dedi ki...

bence okadarda güzel değil uzayda bir okul kitabı alın bomba gigi süper yıkılıyo resmen bayıldım ya

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok iyi anlatmışsınız teşekkür ederim bana yardımcı oldunuz.

Adsız dedi ki...

çok güzel bir kitap herkezin okumasını tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

ben bu kitabı okuduğum için sölüyorum süper bir kitap tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Ben yarın sınav olucagım ınşallah yuksek puan alırım

Adsız dedi ki...

Arkadaslar simyaciya gore mutluluk nedir?

Adsız dedi ki...

Bu kitabı okumadım. Herkes bu kitaptan övgü ile bahsediyor...
Bizimde Türkçe öğretmenimiz bu kitaptan sınav yapacak. Ve bu kitabı okumayı sabırsızlıkla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

çok güzel bir kitap. iyi ki türkçe öğretmenimiz okuyun dedi

Adsız dedi ki...

Yazıda biraz yazım hatası var ama güzel sosyal öğretmenimiz okuyun demişti♥♥★★♡♡¤¤~~◇◇□□■■

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzelbir kitap herekese tafsiye ederim

Adsız dedi ki...

Ben daha yeni okumaya başladım.Fen ve teknoloji öğretmenimiz okuyun dedi ilk başladığıma rağmen çok güzel bir kitap :)

Adsız dedi ki...

Ben bu kitabı çok beğendim ve sizde çok güzel açıklamışsınız :D :P <3

Unknown dedi ki...

kötü bir kitap bence ama dersten 95 aldım

hilal dedi ki...

Teşekkür ederim özet için.. :D

Adsız dedi ki...

okuyun mutlaka ben okumayacaktım aslında bir başladın 2 güne bitti çok etkileyici bir kitap olmuş.

Adsız dedi ki...

Poulo coelho nu diğer kitapları da bu kitap kadar akıcı. Tavsiye ederim...

Adsız dedi ki...

süper ötesi bi kitap ama biraz karışık. okumayan kaybeder valla :D

Adsız dedi ki...

minaredeki ezan sesini çalgıya benzeten ,namaz kılanları namazda şarkı söyleyenlere benzeten ne olduğu belli olmayan bir zihniyetsiziin kitabını okumayi birbirinize tavsiye etmeniz garipppppp ....bir insanin fikri ne ise zikri de odur.sayfa 51 okuyun kitabin kapağina bakın haç işareti var.

Adsız dedi ki...

gerçektende muhteşem bir roman herkese okumasını tavsiye ediyorum çok beğeneceksiniz :):):)))

Adsız dedi ki...

çooooooooooook uzun ama çok da güzel

Adsız dedi ki...

tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Cok gereksiz

havva dedi ki...

süper bir kitap ve bu sitede iyi özetlenmiş=D

Adsız dedi ki...

çok güzel bir kitap herkese tavsiye ederim tahlil raporu yazmam gerekti ve bu siteden baya faydalandım teşekkürler.

Adsız dedi ki...

simyaya göre gözler neyi anlatır ve
çoban neden hazineyi arıyorddu

Adsız dedi ki...

bence o kadar da ahım şahım bir kitap değil..

Adsız dedi ki...

cok hos bir kitap okumanizi tavsiye ederim :-)

ask dedi ki...

Kitabin felsefesi ne arkadaslar

Adsız dedi ki...

Bakçaz bakalım inş işe yarar özet ��

Adsız dedi ki...

Ben bu kitabı hiç beğenmedim o kadar kitap okudum bundan hiç birşey anlamadım😒😞😣okumadıysanız sakın okumayın

Adsız dedi ki...

bu kitabın nesine bu kadar bayıldığını biri anlatabilir mi lütfen????

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bu kitap Mevlananın kitabından uyarlanmış bu olayın bir benzeri o kitaptada var bence bir TÜRK yazarın yabancı bir yazarı etkilemesi müthiş bişe bazı yerlerde (51. sayfada)dinimizi farklı göstersede kimse kimsenin dinine karışmamalı... bu kitabı hepinize tavsiye derim


realm of the mad god - Walkyre dedi ki...

çok güzel, akıcı bir dille yazılmış. İçinde çoğunlukla felsefe ögelerinin bulunduğu bir kitap. herkese tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Haytımda bu kadar iğrenç bir kitap bir kitap görmedim adam sürekli içki içip uyuyor hiç akıcı değil ve çok sıkıcı sınavım olmasa asla okumazdım

Unknown dedi ki...

Cok guzel bi hikaye okumaya deger

Adsız dedi ki...

Çok güzel 😻 😻

Adsız dedi ki...

çok güzel
bir kitap
okumayan pişman olur demiyecem çünkü neye pişman olacaklarını bimeyeek kadar zavallılar

Adsız dedi ki...

gerçekten harika bir kitap. edebiyat öğretmenimiz önerdi bize okumaya değer . bayıldım

Adsız dedi ki...

OHA BU KADAR GÜZEL BİR KİTAP OLURMU YA BAYILDIM

Adsız dedi ki...

bence kitap güzel yarın sınavım var ve bu özet çok işime yaradı.

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir kitap📖📖📖📖

ismini vermek istemeyen öğrenci dedi ki...

çok güzel bayıldım.........

Adsız dedi ki...

Biraz karisik ama güzel bir kitap ozeti uzun olcak sanirim

Adsız dedi ki...

Mükemmel bir Kitap

Adsız dedi ki...

Ne iyi
Ne kötü

Adsız dedi ki...

Kitap iyi güzel mükemmel iyi 5uzerinde 8veriyorum bu kadar

Adsız dedi ki...

açıkcası bence kötü bir kitap bir sürü bilmediğim kelime var ama özetini çıkarmak zorundayım hjkfdhjkf

Adsız dedi ki...

çok güzel kitap dehşet

Adsız dedi ki...

sonunu tam çözemedim ama sürükleyiciydi sonunda gidiyogeliyo anlamadım :))

Adsız dedi ki...

kitap güzel ama biraz sıkıcı geldi bana

Adsız dedi ki...

ben bu kitabı herkese tavsiye ederim harika bir kitap

yusuf zor dedi ki...

daha okumadım ama güzel bir kitaba benziyor. ben bunla performans ödevimi tamamlıcağım iyi veya güzel olurmu acaba

Adsız dedi ki...

Bence çok güzel bir kitap yani anlayacağınız okunmaz yaşanır bir olay yazısı

Adsız dedi ki...

cok guzel bir kitap okumanizi tavsiye ederim :))


Unknown dedi ki...

Kitabın sonu mesneviden çalınmış işte neresi harija

Adsız dedi ki...

Biraz sıkıcı ama güzel bir kitap

Adsız dedi ki...

65 yaşında kitabı okumak zevkini tatdım,keşke gençken okusaydım ,su içer gibi okudum,mesnevi tadında ve öğretici

Adsız dedi ki...

Ben bir şey anlamadım

Adsız dedi ki...

cok ıyı bır kitap

Adsız dedi ki...

bence çok kötü yani sıkıcı bir kitap

Adsız dedi ki...

ehh

Orhan dedi ki...

Bize de sınav yapacak

Adsız dedi ki...

Kendi kişisel menkıbesini gerceklestirmek isteyenler için

Adsız dedi ki...

güzel kitap , çok memnun oldum :)

Adsız dedi ki...

Cok iğrenç bir kitap

Unknown dedi ki...

Okuduysan bana yazar santiagoyu neden bu kadar çok hazineyi aratmis uzun bi şekilde yazarmisin lütfen kitap tan sınav olucaz

Adsız dedi ki...

Ilk basta biraz soğuk baksamda kitabı bitirdikten sonra gerçekten bir kılavuz niteliğinde ve cok güzel bir kitap olduğunu gördüm

Adsız dedi ki...

Hiç güzel değil abi ya. Abartmayın.

Adsız dedi ki...

Böyle sıkıcı başlayan bir kitap böyle sonlanırsa mükemmelliğin kanıtıdır...

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir kitap herkese tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

çok güzel herkesin okumasını tavsiye ederim. Okumayan çok şey kaybedecektir

Adsız dedi ki...

az daha uzun olaydı kitap özetı az yazmışınız kitabı okurum daha iyi

Adsız dedi ki...

Olay biraz uzun tutulmuş ama güzel kitap

Adsız dedi ki...

hiç beğenmedim

Adsız dedi ki...

Kimyacımiz dedi okuyun ve iyiki demiş harika bi kitap evleri e.s./bingöl

Adsız dedi ki...

Bence saçma ya ben sevemedim

Adsız dedi ki...

Olay fazla uzun ama onun haricinde güzel

AnonTR dedi ki...

müttttttışşş
kitap






okuyun

Unknown dedi ki...

Yillaarrrr(17 yil)once okuduğum çok begendigim bir kitapti. malesef unuttum bi daha okuyacam.

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir kitap

GERCEK OKUYUCU DER KI dedi ki...

Çoğu insanın bir hayali vardır.Ve bu hayali gerceklestırmek ister .Santiagoda ruyasını gerceklestırmek uzere yola koyulur.VEbunu ruyanın dısına cıkarır artık bu hayaldır onun icin.Bence herkesın bır hayali olmalı.O hayalın pesınden kosmalı.KİTAP COK GUZELL.GERCEK OKUYUCU KITABIN KABUGUNU KIRIP DERINE İNENDİR.SEVGİLİ OKUYUCULAR.SİZDE HAYAL EDİN O HAYALİN PESİNDEN KOSUNNN.

Isa Yılmaz dedi ki...

Bugün sınavda çıkacak. Buradan çalışıyorum.

Unknown dedi ki...

Bence insan kendinde neyi arıyorsa kitapta da onu bulacaktır

Unknown dedi ki...

O kadar kitap okudum bu yaşıma kadar en anlam kargaşası ve beğenmediğim tek kitap hiçde okumayın boşuna

Adsız dedi ki...

allah bu kitabın belasını versin sınavımda çıkıyor yaaaaa :::)))))

Adsız dedi ki...

bence çok güzel bir kitap

Unknown dedi ki...

Kitabı okumuştum ama özete ihtiyacım vardı.Sayenizde kitabın hepsini hatırladım.Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bu kitap dinimizi yanlış yorumlamış olabilir fakat hayata dair.bu da adamanın müslüman olmamasından kaynaklı. Hayata dair gayesi olan kişi çok şey anlamıştır. Hayata yön veren bir kitap..

Adsız dedi ki...

Mükemmel anlatmaya gerek yok okuyorsunuz anlatmıyorum okuyorsunuz mükemmel

Adsız dedi ki...

Güzel kitap😊😊👍👍👍👍👍👍

Halildeniz dedi ki...

Harika bir kitap ben okuduktan sonra hayatımda çok şey değişti herkese tavasiye ediyorum

Adsız dedi ki...

Tamamen müthiş yarın sinava girecem ve iyi anladım baya kitabın ozetindede baya iyi bir kitapmışyaa

Adsız dedi ki...

Orospu cocuuu edebiyatiskim

Adsız dedi ki...

super bı kıtap okuyun bnce cok etkıleyıcı

Unknown dedi ki...

ya cok güzel ama bişe anlamadım

Adsız dedi ki...

Roman o kadar uzun ki çok yorucu ki 10günde özet i, bitirdim

Adsız dedi ki...

.özet ini çıkarmak çok zorrrr

Ersin Kaya dedi ki...

Mevlanın mesnevisindeki bir şiirde geçen hikayeyi aynen alıp roman yapmış. Sonradan itiraf etmiş Paulo Coelho.

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok güzel...tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Güzel kitap :))👍👍👍

Adsız dedi ki...

Sayfa sayısı kaç

Adsız dedi ki...

Daha önce okuduğum kitap. İkinci kez okuduğumda gayet vasat geldi. Öyle çok fazla abartıyı hak eden bir kitap değil. Hikayesi zaten mesneviden alınmış bir kitap. Evrenin ruhu, felsefe taşı gibi birkaç felsefi tabir ve cümleyle doldurulmuş bir kitap. ''Bir insan bir şey yapmaya kalkıştığında bütün evren o amacı gerçekleştirmek için işbirliği yapar.'' Bu söz sanırım bir Hint atasözü. Romanın merkezinde bu cümle var. Kişisel Menkıbe. Kişisel Menkıbe kainatın işbirliğinde gerçekleşir mesajı. Ve hazine en yakınımızda. Ancak mücadele gerek şart. Romanın özeti bu. Gerisi et ve kemik. Dönüp dolaşıp aynı şeyleri kekeliyor. Bu yüzden vasat gördüm.

Adsız dedi ki...

Kitaptan bisey anlamadim ama güzel bi kitap olduğu belli

ŞEREFSİZ BİR ÖĞRENCİ dedi ki...

ben okumaya başladım ama bitiremeden bıraktım. Özetini okuyunca güzel ama kitapta bir sürü gereksiz ayrıntı var.

Adsız dedi ki...

Ben okudum Çok güzel bir kitabı

Adsız dedi ki...

çok boş yapanlar var kitap gayet iyi okumanızı tavsiye ederin fakat indirip pdf okursanız daha iyi çünkü biraz pahalı

Unknown dedi ki...

Bencede tavsiye edin. Harika ve muhteşem bir kitap

Zeynep Erva Taşar dedi ki...

Çok güzel bir roman okumadan ölmeyin tek kelime ile HARİKAAAA

Adsız dedi ki...

İyiki varsın dediğim bir site

Adsız dedi ki...

Burdaki yorumların hepsinin tarihleri zaman tüneli gibi geçmiş 2008ine kadar var ve çok güzeller bu arada kitapta güzel